Nauka swoje, a ludzie…swoje. Wokół tematu diety i odżywiania od zawsze toczy się nieustająca dyskusja. Niemal co chwilę pseudo-dietetycy ogłaszają powstanie kolejnej cudownej kuracji, dzięki której bez wysiłku zgubisz dodatkowe kilogramy. Kłamstwo powtarzane wiele razy podobno staje się prawdą, na szczęście nie w przypadku naszego zdrowia i tego co jemy, dlatego dzisiaj rozprawimy się z utartymi mądrościami, które od lat krążą w sieci i nie tylko. Poznasz 5 dietetycznych mitów z którymi spotykam się najczęściej – nawet jeśli dałeś się złapać na któryś z nich, po moim artykule pułapki żywieniowe zaczniesz omijać szerokim łukiem!

MIT 1: Nie jedz po 18!

Nie wiem skąd wziął się ten mit i dlaczego ludzie uparcie wierzą, że posiłek zjedzony o 17:59 jest zupełnie nieszkodliwy. Jednak ten sam posiłek o 18:01 sprawi, że nasza waga drastycznie poszybuje w górę. Nie powinniśmy objadać się przed snem, to oczywiste, ale ostatni posiłek należy spożyć 2-3 godziny przed pójściem do łóżka. Jeśli dzień kończysz o 23, naprawdę nie musisz głodzić się od 18! Zdrowa, lekka kolacja poprawia samopoczucie i pozytywnie wpływa na jakość snu – dlaczego sen jest tak ważny dla naszego organizmu możesz przeczytać tutaj

MIT 2: Suplementy – zdrowie w pigułce

Suplementy są ważne, pozwalają uzupełnić niedobory i poprawić stan naszego zdrowia, ale nie są odpowiedzią na wszystko. Większość witamin i składników odżywczych powinniśmy czerpać z pożywienia, dlatego zdrowa i zbilansowana dieta jest tak ważna! Suplementacja to tylko dodatek, nasz organizm o wiele lepiej wchłania i przyswaja składniki naturalne. Istnieje też wiele naturalnych sposobów, które wspomagają odporność i przeciwdziałają infekcjom. Jednym z nich są naturalne probiotyki

MIT 3: Nie jedz po treningu – wysiłek pójdzie na marne

Jestem w stanie zrozumieć pokrętną logikę tego mitu, ale na pewno nie mogę się z nią zgodzić. Posiłek po treningu jest naprawdę ważny! Intensywne ćwiczenia fizyczne nie tylko męczą organizm, ale zmuszają go również to wykorzystania energetycznych rezerw, które muszą zostać uzupełnione. Białko pozwoli zregenerować i wzmocnić mięśnie! Nie chodzi o to, żeby po każdym treningu serwować sobie posiłek pod ciężarem którego ugina się stół. Warto na stałe wprowadzić do swojego menu potreningową przekąskę bogatą w białko i witaminy.

MIT 4:  Chcesz szybciej schudnąć? Omijaj posiłki

Ustalmy raz na zawsze: głodówki w jakiejkolwiek formie są niezdrowe i…niebezpieczne. Nasz organizm potrzebuje pożywienia żeby prawidłowo funkcjonować, inaczej stajemy się zmęczeni, rozdrażnieni i mamy problemy z koncentracją. Regularne dostarczanie organizmowi zdrowych składników odżywczych o wiele lepiej wpłynie na spalanie tkanki tłuszczowej niż ominięcie kilku posiłków.

MIT 5:  Produkty light nie tuczą

To chyba mój ulubieniec! Półki w marketach uginają się pod ilością „zdrowych” produktów oznaczonych krzykliwą, kolorową etykietą „fit” i „light”. Niestety, fit batoniki często po brzegi wypełnione są białym cukrem i olejem palmowym, a majonez „light” to nadal kaloryczna bomba. To prawda, że produkty te zawierają mniej tłuszczu. Jednak w zamian otrzymujemy ogromną ilość sodu i węglowodanów, które nie sprzyjają zrzucaniu nadprogramowych kilogramów. Dlatego zamiast przetworzonych produktów „light” włącz do swojego jadłospisu zdrowe i naturalne posiłki.